Ηλεκτρική ενέργεια: 300 φορές μεγαλύτερη το 2040 σε σχέση με το 2016 - Energy Register - Energy Register

Ηλεκτρική ενέργεια: 300 φορές μεγαλύτερη το 2040 σε σχέση με το 2016

[16/04/2021 - 5:09 μμ]

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης όπως δείχνει η τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας μπαίνουν σε μια νέα φάση, όπου σταδιακά μειώνονται μέχρι τελικά να εξαλειφθούν, με την ηλεκτροκίνηση να κερδίσει κάθε μήνα όλο και μεγαλύτερο ποσοστό διείσδυσης σε όλες τις κοινωνίες.

Από την ηλεκτρική ενέργεια που διακινούνται μέσα από τους δεκάδες παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, μόνο ένα μικρό ποσοστό προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτή τη στιγμή, περίπου το 30% της ηλεκτρική ενέργειας στις ΗΠΑ προέρχεται από άνθρακα, με την Κίνα να έχει μεγαλύτερο ποσοστό. Ακόμη και οι Κάτω Χώρες, με τους αμέτρητους ανεμόμυλους παράγουν το 29% της ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου το 37% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής που καίνε άνθρακα.

Το θετικό όμως είναι ότι αυτοί οι αριθμοί έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια. Ειδικά μετά το αποκορύφωμα του 2014, όλες οι χώρες εφαρμόζουν πρωτοβουλίες για τον περιορισμό της παραγωγής αερίων του θερμοκηπίου. Αλλά είναι γνωστό ότι για κάθε δράση υπάρχει και αντίδραση. Έτσι η δράση που ενθαρρύνει την αύξηση των «καθαρών» αυτοκινήτων και πηγών ενέργειας για την τροφοδοσία τους, έχει και την αντίδραση που έχει να κάνει από την προμήθεια των πρώτων υλών και την παραγωγή αυτοκινήτων μέχρι και τη συμπεριφορά των καταναλωτών και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ζήτηση στα δίκτυα έχει αυξηθεί. Σύμφωνα με μετρήσεις η αύξηση της ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι το 2040 περίπου 300 φορές μεγαλύτερη από το 2016. Για να μπορέσει το δίκτυο να ανταπεξέλθει θα πρέπει να εξελιχθεί σημαντικά για να αντιμετωπίσει αυτήν την ανάπτυξη, αξιοποιώντας σε μεγαλύτερο βαθμό την αιολική και την ηλιακή ενέργεια , η οποία τελικά θα μετατοπίσει την παγκόσμια εξάρτηση από τον άνθρακα.

Σήμερα αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων και κανένα ηλεκτρικό δίκτυο καμιάς χώρας δεν θα ήταν σε θέση να αντέξει την αυξημένη ζήτηση. Αυτό πιστεύει και το αφεντικό της Toyota, Αkio Toyoda, που πρόσφατα επισήμανε ότι η μετάβαση θα πρέπει να γίνει σταδιακά και με σωστή οργάνωση.

Σίγουρα αυτή η μετάβαση δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να γίνει άμεσα. Θα πρέπει να υπάρξει σταδιακή αύξηση και χρόνος για να επιλυθούν τα όποια προβλήματα, αλλά και για να καλλιεργηθεί η νοοτροπία των καταναλωτών που θα φορτίζουν τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια των νυκτερινών ωρών, που η ζήτηση είναι μικρότερη. Όπως και να έχει το όλο θέμα, σίγουρα αυτού του είδους η ενέργεια αφήνει λιγότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η αύξηση της ζήτησης για EV θα προκαλέσει αύξηση της ζήτησης άλλων ανταλλακτικών, όπως για τις μπαταρίες που το αποτύπωμά τους είναι πολύ μεγάλο και η ανακύκλωση μια σύνθετη διαδικασία.

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας πιστεύεται ότι συμβάλλει κάπου μεταξύ 15%-25% των ρυπογόνων εκπομπών, όπως το οξείδιο του αζώτου, τα σωματίδια και το διοξείδιο του άνθρακα, σύμφωνα με τον αναλυτή Johann Wiebe. Μελέτες κάνουν λόγο ότι η θερμοκρασία της Γης θα αυξηθεί πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο, εκτός εάν γίνουν σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια κατασκευή, τον ενεργειακό εφοδιασμό και τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι καταναλωτές. Ταυτόχρονα, αυτοί οι ρύποι δημιουργούν αιθαλομίχλη και τοπική ρύπανση, δημιουργώντας προβλήματα υγείας, πνίγοντας μεγάλες πόλεις.

Πώς θα αποφευχθεί η υπερφόρτωση δικτύου

Οι αντιδράσεις των ανθρώπων που απαιτούν καθαρότερο περιβάλλον είναι πολλές και αυτός είναι από τους λόγους που οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ως μέρος της κοινωνίας, άρχισαν να παράγουν αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων.

Μέρος της λύσης θα είναι και το έξυπνο δίκτυο. Δηλαδή το δίκτυο που θα επικοινωνεί με το αυτοκίνητο και θα αναβάλλει την φόρτισή του σε ώρες που αυτό είναι επιβαρυμένο, ενώ παράλληλα θα μπορεί να συμβάλλει σε αυτό όταν υπάρχει ζήτηση. Με αυτό τον τρόπο θα αποφεύγεται η υπερφόρτωση των δικτύων. Για να υλοποιηθεί αυτό θα πρέπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες, για να μπορούν ανά πάσα στιγμή να έχουν αρκετή αυτονομία όταν θα κληθούν να κινηθούν στον δρόμο.

Αν γίνουν από όλες τις πλευρές οι ανάλογες παρεμβάσεις, η ανανέωση των αυτοκινήτων θα μπορούσε να γίνει χωρίς σημαντικά προβλήματα. Υπό την προϋπόθεση ότι αυτή η διαδικασία θα είναι σταδιακή.

Πηγή euro2day.gr

Energy Register
News Room
Όσα θέλετε να μάθετε για την ενέργεια
Energy Register Info and description.
[14/05/2021 - 4:34]
Μεταξύ των 10 αγορών με τις ισχυρότερες προοπτικές ανάπτυξης βρίσκεται η ελληνική αγορά ηλιακής ενέργειας σύμφωνα με τις προβλέψεις της...
[14/05/2021 - 4:26]
Σε πλήρη συντονισμό βρίσκονται η Πολιτική Προστασία και το Υπουργείο Περιβάλλοντος για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεών τους στο πλαίσιο...
[14/05/2021 - 3:45]
 Τι κοινό μπορεί να έχει ο πιο γνωστός προπονητής καλαθοσφαίρισης με την ιδρύτρια του Andydote Fashion Fair και τον «30...
[14/05/2021 - 3:40]
Νέα, υψηλότερη τιμή-στόχο για τη μετοχή της ΔΕΗ δίνει σε έκθεσή της η Eurobank Equities. Συγκεκριμένα από 10 ευρώ αυξάνει...
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ